Reklamverkstan: Varumärkesplattform till CellTech-Abatel

Posted by on Aug 19, 2013 in Reklam | No Comments

Alla företag har ett varumärke, vare sig de vill eller ej.

Antingen är det resultatet av ett aktivt arbete, där man bevakar, vårdar och utvecklar sin definierade företagsprofil. Eller så förhåller man sig passiv och överlåter saken åt marknaden. Det första är naturligtvis att föredra, och precis så klokt och förutseende agerade CellTech och Abatel när de i somras gick samman och bildade Sveriges starkaste leverantör av batterier och kraftöverföring.

Eftersom de båda företagen hade olika affärsidéer krävdes en gemensam varumärkesplattform för att fusionen – liksom den planerade framtida expansionen – ska lyckas. Uppdraget att ta fram detta strategiska styrdokument gick till Tulipanaros, som levererade en varumärkesanalys med en manual för varumärkesvård samt – icke minst – ett förslag till ett väldefinierat, distinkt varumärke med kraft att attrahera kunderna och öka försäljningen. 



Det var med stor tillfredsställelse vi tog emot CellTech-Abatels besked att de gillar och anammar vår analys och det vidhängande förslaget.

Leave a Reply